Wednesday, October 10, 2007

Wanita Seksi Perlu Fikir Dua Kali

Telah lama persoalan ini bermain di fikiran saya. Ia adalah mengenai isu wanita yang suka berpakaian seksi dengan niat atau tidak untuk dipersembahkan kepada khalayak ramai.

Tidak dinafikan bahawa ramai antara mereka berfikiran bahawa a adalah satu trend yang perlu diikuti. Mereka yakin bahawa trend tersebut adalah biasa dan dibiasakan untuk mengelak dari dikatakan sebagai ketinggalan zaman dan sebagainya.

Ada pula diantara mereka bukan sahaja berpakaian malah mendaikan cara hidup wanita barat sebagai jalan menuju kebahagian hidup alam remaja. Disko dan party yang mereka adakan pada larut malam telah menjadi kebiasaan yang terbawa-bawa sehingga ke hari ini.

Manusia berfikiran waras dan rasional lebih Islam

Di sini saya senaraikan beberapa laman web yang saya temui ketika membaca artikel-artikel berkenaan filem-filem yang menayangkan aksi budak bawah umur dirogol yang malangnya diterima oleh undang-undang mereka atas sebab-sebab seni atau 'arts' atau lain-lain sebab yang saya malas nak fahamkan atau baca.

Link ini saya senaraikan hanya kerana ia bertepatan dengan apa yang saya fikirkan sebagai seorang islam. So mana-mana yang tidak menpati Islam perlu diabaikan.

http://geraldhibbs.blogspot.com/2007/01/casual-sex-is-hazardous-to-womans.html
http://geraldhibbs.blogspot.com/2007/01/more-proof-im-prude.html
http://www.opinionjournal.com/taste/?id=110009517

Setelah anda membaca posting di atas, tidakkah anda memikirkan betapa orang yang bukan Islam boleh berfikir secara logik dan menemui kebenaran. Inikan pula kita yang dari awal lagi telah memeluk Islam tapi kemudian tidak mengikuti ajaran Islam dalam konteks berpakaian dan lain-lain.

Wanita tidak menjaga batas Aurat

Saya sedikit sebanyak telah awal-awal lagi mengatakan bahawa mereka ini sungguhpun cantik dan seksi sebenarnya berfikiran pendek dan kurang matang. Ini kerana waktu mereka muda dan cantik itu tidak lah selama mana.

Baiklah kita boleh katakan selama 10 tahun mereka akan dipuji oleh mata yang memandang sedangkan bilangannya akan berkurang bila mereka telah mempunyai kesan-kesan penuaan yang amat mudah dapat dikesan.

Jadi anda ada adik, kakak, emak, saudara perempuan ingatkanlah mereka kerana mereka sebenarnya merosakkan diri mereka sendiri dalam sedar atau tidak. Oleh itu mintalah mereka berpakaian menutup aurat - yang sempurna.

No comments: